به گزارش اگزیم نیوز، عباس تابش روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از فروشگاه های زنجیره ای قزوین در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این تصمیم با هدف جلوگیری از اغفال و تضییع حقوق مصرف کنندگان اتخاذ شده و البته به معنی اینکه در فروشگاه های زنجیره ای تخفیف در کار نباشد، نیست.
وی ادامه داد: مقرر شده تا از این پس در فروشگاه های زنجیره ای تنها ۲ قیمت شامل قیمت روی کالا و قیمت فروش درج شود که قیمت فروش می تواند برابر قیمت روی کالا باشد که به معنی بدون تخفیف و اگر پایین تر باشد به معنای تخفیف کالاست و فروشنده نیز درک و شعور کافی برای این مهم که کالا از تخفیف برخوردار است را دارد و نیازی به نوشتن واژه تخفیف برای تحریک به خرید و اغفال فروشنده نیست.
این مسوول یادآور شد: فاصله بین قیمت فروش و قیمت روی کالا در فروشگاه های زنجیره ای در واقع همان تخفیف است.
وی افزود: عرضه کالا با تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای منعی ندارد و بخشی از فلسفه کار این فروشگاه عرضه کالا با نرخ پایین تر است اما وقتی تخفیف برای اغفال و تضییع حقوق مصرف کننده باشد، تخلف صنفی صورت گزفته و باید با آن برخورد شود.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: مقرر شده همچنین تا فروشگاه های زنجیره ای تا تمام شدن کالای قدیمی اقدام به عرضه کالای جدید نکنند تا مصرف کنندگان شاهد فروش کالا با ۲ نرخ متفاوت در یک فروشگاه نباشند.
وی با اشاره به تشدید بازرسی ها از اصناف به منظور کنترل بازار شب عید،گفت: البته ۲ هزار و ۵۰۰ بازرس جوابگوی ۳ میلیون واحد صنفی و یک میلیون واحد انبار،کارگاه و واحدهای تولیدی کشور را نمی دهد و تلاش داریم تا به سمت بازرسی های هوشمند حرکت کنیم.
تابش اظهار داشت: از ظرفیت بسیج، نیروهای مردمی داوطلب و رسانه ها در حوزه بازرسی ها بیشتر استفاده خواهیم کرد.
رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان تولیدکنندگان در ادامه از بازار قزوین بازدید کرد و در جریان وضعیت بازرسی های انجام شده از اصناف ارایه دهنده کالاهای اساسی قرار گرفت.
نظر شما